Search This Blog

Thursday, August 01, 2013

Aku tak pandai bancuh air?!


Assalamualaikum.
Pada lapan hari sebelum raya, nampak ke-jelasannya akan kekurangan terbesar aku. *tertunduk tengok lantai.  Bila mana kawan serumah aku, suruh bancuh air untuk berbuka. Hurmmmm, disebab diorang dah masak… so turn aku la yang kena bancuh air. Gila! Kalau aku tahu, aku mintak time off kat bos nak balik awal. And air TEH?! Apa. Aku terdiam, ada ke air nama gitu? Air the O aku tahu la. Tapi, aku rasa… aku pernah minum… Jap aku pikir dulu. Warna dia cam milky, diorang campur susu tepung ker susu manis ker letak cokelat putih?

Pening-pening… Peh, lagi mencabar minda daripada buat sekawah nasi ayam! Senang cerita, apa kata kita semua minum air putih jek la! Kan tak baik minum manis-manis ni (ayat selamat). *coz aku tak geti buat air tu la, wahai manusia berbulu. Lastly, ada sorang kakak tolong aku (kawan dunia akhirat). Dia cakap, takper…
“Teruih terang”. *malu.
“Bukan apa kak, kalau suh buat air teh O, air sirap, sirap limau, milo… saya geti ar.”

Lagi-lagi if di tembaknya, suruh aku wat air kopi… Nescafe… ice shake… memang seriously out! So, kalau korang jenis gila kopi-kita ni memang takder jodoh, coz dalam hidup aku no caffeine berlebihan-tapi aku minum teh O (the one and only). That’s why, everyday aku lebih prefer minum air putih/ milk. Hahhaha… aku harap benda ini tak membuatkan nama aku kena black list dengan mak-mak mertua di luar sana. Choi!


Agak-agak kalau akulah kerja bahagian pembuat air, mahu bankrupt C cafĂ©/ restorent tersebut. So, sila berikan respect tabik hormat kat sesiapa yang pegang title ‘pembancuh air’, korang memang superb awesome!. Gila-gila mencabar punya job. Aku lebih rela cuci bangunan KLCC daripada buat itu. And korang tak nak ajar aku ker??? *muka tutup dengan helmet.

No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...