Search This Blog

Sunday, July 21, 2013

OMG, aku dah beli tiket raya!

Assalamualaikum,

Aku dah beli tiket raya! OMG, rasa cam tak percaya. Huhui, balik kampung....ye-yeah, balik kampung. Oh-gembiranya dalam hati. Aku nak balik kampung, jakun-jakun... For sure aku apply banyak cuti---->>> A week, ala-ala macam ader anak laki kat rumah untuk celebrate samer. Choi, tapi actually untuk aku spend time samer keluarga ter-chenta la. Aku cuti start 3hb sampai 11hb August 2013. Best kan aku???!!! (TBS-LARKIN), sila cek tiket memasing: adakah kita naik bus yang sama. Ti kita boleh pot pet sampai Larkin, choiii...jangan sampai kena halau keluar dah la Timah oi.

(:

Aku nak jumpa mak ayah, buka pose samer-samer, beli kuih untuk berbuka dengan ziqa, chit-chat ngan adik beradik... tengok baju raya, kecoh petang raya, rasai suasana hari raya. Peh, *terharu! Tak sabarnyer... aku tak beli lagi kuih raya, nanti la. Kasut semua pun aku tak mek tahu (mungkin guna kasut tahun lepas yang tak guna lagi, ada dua pasang). Jimat in list.

Diorang (adik, kakak aku) pun ada yang cuti seminggu sebelonm and selepas raya. So, meh sesamer kita gegarkan raya kali ini. Meriah, mengancam and ke-babom! Hahhaha.... pastu sebelum raya, kita wat la kue raya kan. Ceh, ala-ala raya yang dinantikan gitu. Superb! dodol, lemang soh jiran sebelah masak. Kita join makan jek. Nice neighbour ever,jangan mare yer... uncle nampak muda la. *ayat tak boleh blah.

Duit poket, op kos kena kuar la... dah keja kot. Anak sedara pun dah bertambah. Tu belum kira anak sedara jiran sebelah kanan dan kiri. Oh-my... kenaper la kau tak kahwin agi??? For sure, aku soh laki aku hulur bagi pihak aku. Kekekekek.... aku tahu aku bakal menjadi isteri yang terlebih prihatin. *terbaik!

Rumah pun dah cat baru, aku sponsor tu... ader gak la rasa nak tercekik sebulan gaji tu. tapi, Alhamdulillah... rezeki still ader. Nanti sampai rumah, aku nak kiss dan peluk sayang kat tiang beranda depan tu, tanda pengorbanan aku! Gossshh, seriously aku akan wat. Okay. Jangan tak percaya. Titik peluh aku tu, bangga la kan.

Next is, nak kemas barang-barang lama milik aku. Mesti dah berterabur, usang dan bersawang dalam kotak. Aku nak repair saner sini, susun itu ini, adjust maner patut dan do that, do this. Buang aper yang tak patot, Okay beautiful lady. jangan keep sampah yang tak berkenaan. Make sure itu.

fun !

No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...