Search This Blog

Thursday, June 06, 2013

Cerita di Facebook.

Assalamualaikum.

Beberapa hari yang lepas, aku ada bebrapa kali free time. Rasa macam tak ada benda nak dibuatnya. Pelik jugak time tuh, but i like it. Jadiknya, aku pun dok men stalking Facebook orang lain. What a wonderful task i had done!
Mungkin wall korang tersenarai gak…

And banyak aku nak komen pasal FB nih. Lagi-lagi part der some ayat yang sampai geli tekak aku nak membacanya! What the awkward moment do you think you are untuk buat post gaya gitu?
If diorang tak feel awkward-nyer, aku sendiri yang rasa.
Sampaikan aku sendiri tak percaya yang aku telah terlihat atau membacanya pada hari penuh bersejarah tersebut. OMG, I wish you wouldn't do that, my friend. 

Apa tanya korang la, apa pendapat korang bila baca ayat like:

Nak masak apa hari ni? -OMG, itu tak pelik ker?
Sorang menyulam kasih sampai gedik terlampau. -Psstttt, tu pun nak post ker?
Story pasal gaduh pakwe makwe plak -Itu pun nak kecoh ker?
Ada mengamuk caci cikgu coz kena berhenti school -Knowledge will never end dude, itu pun nak gak ker?
Suruh orang like post dia -I hate it. Itu nak memang dia cari publisiti. Publisiti murahan?

Aku pun pelik bin ajaib bagi kengkawannya yang dok ‘like’ reramai but no comment kat dalam tu. Like, 9999 likes, and one comment.
Hampeh.
Korang ‘like’ coz makan rasuah or sebab ke-bengong-an si penulis!

Pastu ada yang tak boleh blah, upload gambar muka/ selfie cam baru bangun tidur dan seksi meksinya tu.
What, are you trying to poison me?
Ini bukan pencarian gambar untuk watak filem seram the movie!
I think they trying to toyed with my emotion. Dan aku, cannot tahan daripada gelak sesorang depan lappy or handset dan menggelengkan kepala enam juta kali.

You just look so stupid posing like that, for sure.
It’s too much now.
Jangan buat lagi la weh…
Tolonglah.
Before i press button, unfriend you. 

Daripada tinjauan aku yang rajin turun padang bila bab community commitment ni adalah biasanya bebudak sekolah ke universiti and under 25 y/o la sokmo wat post gitu. Zaman muda katakan… pakwe/makwe lak keliling pinggang. Tak/ terlebih puas hati sikit, post kat Facebook.

Just imagine yang mak bapak korang baca post tu… mesti malu setahun sampai takut nak balik kampong!

Hohohoho… yang dah kahwin, biasa banyak upload gambar anak daripada wife/husband sendiri. Ni consider, aku paham and no comment lah. 

Advice: cubalah pikir sembilan ratus sepuluh kali before korang tekan button post, okeyyy… Please, don’t post anything yang korang sendiri rasa menyampah nak membaca atau menengoknya. Sorry to say dude, ada empat lima orang yang aku (tak payah pikir panjang) UNFRIEND. If I knew that, I wouldn’t be standing here with you guys, would I? 

What happens is not as important as how you react to what happens.
Adious.

p/s-sila jangan hack aku punya Facebook pas ni. 

2 comments:

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...